Info jeugdhuizen - SODA+

Info jeugdhuizen

Ben je even enthousiast als ons? Great! Hieronder zie je een korte beschrijving van de werkwijze die we standaard hanteren. Wees vrij om aanpassingen aan te vragen, ideeën aan te brengen of om eens goed je gedacht te zeggen! 

Voorwaarden

Er zijn natuurlijk enkele voorwaarden verbonden aan de samenwerking. 

  1. Je bent bereid om mee te stappen in onze visie
  2. Je jeugdhuis ligt in de regio van een SODA-school. Dit kun je hier bekijken op de kaart! 
  3. We communiceren vanuit sodaUPSTREAM. Dit is het onderdeel van SODA+ dat zich richt op leerlingen. We nodigen jongeren uit op een bestaand event. We maken dit duidelijk door het jeugdhuis te vermelden en de woorden sodaUPSTREAM goes to... te gebruiken. We vermelden je event op onze interne pagina voor SODA-jongeren en verspreiden het aanbod via de social media kanalen. Leerkrachten worden aangemoedigd om het aanbod verder te verspreiden via de Facebookpagina van de school en via Smartschool. Benieuwd hoe dit in z'n werk gaat? Klik dan hier. 
  4. Je gaat akkoord met ons privacybeleid
  5. We hanteren de alcoholwetgeving van de Vlaamse overheid. We verwachten dan ook een correcte regelhandhaving in het jeugdhuis. 
  6. Jongeren die door het SODA-project aanwezig zijn op een activiteit dienen zich te houden aan de regels van het jeugdhuis. Er worden geen uitzonderingen gemaakt voor SODA-leerlingen. Bij eventuele problemen kun je steeds contact opnemen met Ismien. Je kan haar bereiken via het nummer 0470/12 49 29 of een mailtje sturen naar ismien@sodaplus.be

Werkwijze

Voor het event

  1. Je stuurt de jaarplanning van terugkerende feestjes/evenementen waar SODA-jongeren welkom zijn.
  2. SODA+ maakt promo voor je event bij SODA-leerlingen. Dit doet SODA+ onder de noemer sodaUPSTREAM. Dit is het onderdeel dat als doelstelling verbondenheid van SODA-leerlingen heeft. We communiceren steeds: sodaUSPTREAM goes to... (het evenement)
  3. Je event komt op de pagina waar SODA-leerlingen zich inloggen.
  4. SODA+ maakt promo voor je event via de social media kanalen.
  5. SODA+ mailt het aanbod naar leerlingen in de buurt van het evenement.
  6. SODA+ bevraagd de scholen in de buurt om het aanbod op Smartschool te verspreiden.
  7. Jongeren schrijven zich in via de website. Enkele dagen voor het evenement laten we weten hoeveel jongeren er zich hebben ingeschreven.

Eens jongeren op het event zijn aangekomen…

SODA+ heeft 3 principes.

  1. De activiteit moet een TOP-activiteit zijn maar daar zorgen jullie sowieso al voor!
  2. SODA-leerlingen kunnen gratis genieten van het aanbod. Hoe jullie dat het liefst regelen dat beslissen jullie (in samenspraak met ons).
  3. We willen verbondenheid creëren tussen SODA-jongeren. Het voorstel van SODA+...
    Ingeschreven jongeren krijgen een pin. Jongeren kunnen een gratis consumptie krijgen (die jullie op de rekening van SODA+ zetten). Dit doen ze door een andere (onbekende SODA-leerling) te zoeken met een andere kleur pin. 2 personen moeten 2 verschillende kleuren hebben als pin om een consumptie te verdienen. 

SODA+ stuurt een sms met de uitleg naar alle ingeschreven jongeren. Jullie hoeven dus zelf niets uit te leggen.

Is het event te groot en kunnen jullie niet zelf de SODA-jongeren ontvangen? Dan komt een medewerker je met plezier helpen.

Na het evenement

  1. SODA+ vraagt aan leerlingen om het event te evalueren. Als jullie interesse hebben over de uitslag dan geven we deze graag door.
  2. Jeugdhuizen met de beste uitslagen komen in een wedstrijd pot terecht. Telkens er een activiteit werd georganiseerd met een hoge tevredenheidsscore dan komt jullie naam in deze pot terecht. Op het einde van het schooljaar zal een onschuldige hand hier een naam uittrekken. We beloven nu alvast een rijkelijke beloning. Gratis festivaltickets iemand?