over

Klasmanagement

Onze doelstellingen:

   
Minder planlast

Met het SODA-rapport evalueren scholen hun leerlingen efficiënter en hebben ze minder planlast.
Daarom kozen we voor maar 4 werkpunten (Stiptheid, Orde, Discipline en een professionele Attitude) EN kan een leerling enkel een A- of B-score behalen.

kwalitatief evaluatiegesprek

Leerkrachten kunnen daardoor meer tijd besteden aan een kwalitatief evaluatiegesprek.

Growth mindset

Het SODA-rapport is dus een manier om leerlingen te helpen groeien.

positieve evolutie en eenvormig

De regels om een SODA-attest te behalen houden rekening met de positieve evolutie van elke leerling en zijn eenvormig voor alle scholen.

positieve bekrachtiging

En met het SODA-attest willen we leerlingen erkennen en belonen voor de inspanning die ze leveren.

Rolmodellen en voorbeeldscholen

Zo maken we van SODA-leerlingen rolmodellen en van SODA-scholen voorbeeldscholen.

 
 

Om deze doelstellingen te verwezenlijken werken we in iedere school met een SODA-rapport en kunnen leerlingen een SODA-attest behalen. Hoe doen we dat in de praktijk?

 

Nog vragen?